Top 5 complicatii ale cariilor dentare

Cariile dentare apar atunci când igiena ta dentară nu reușește să țină sub control ritmul de formare al plăcii bacteriene. Poate din cauza dietei bogate în zaharuri și amidon sau frecvenței crescute a meselor sau gustărilor tale. Sau poate din cauza înghesuirilor dentare care fac dificilă curățarea (mai ales între dinți). Dar daca ai carii, iata ce probleme pot aparea:

1. Durerea

Odată apărută caria dentară, numai primul stadiu (scurt ca și durată) este reversibil, urmând ca ulterior să perforeze și topească stratul de smalt, și mai apoi următoarele structuri dentare. Dacă nu te doare și nu mergi la control la dentist, caria în mod sigur va avansa, ajungând aproape de nerv. De cele mai multe ori, acesta este momentul în care durerea devine deranjanta (până la insuportabilă) și te trimite la stomatolog. Dar sunt și cazuri în care durerea poate fi moderată și dacă ai luat unul-două antiinflamatorii și ți-a trecut, ești tentat poate să uiți de ea. Și atunci se ajunge la

2. Afectarea nervului dentar.

Acesta se inflamează ireversibil și va trebui îndepărtat din canalul radicular. Spatiul in care statea nervul dentar se umple cu obturație de canal, iar partea dintelui vizibilă în cavitatea bucală se acoperă cu o coroană, pentru a proteja dintele.

Dacă nervul moare în canal și nu este îndepărtat și tratat, se ajunge ușor la infecție la vârful rădăcinii. Aceasta poate trece neobservată sau se poate acutiza, provocând durere și umflături. În cazurile avansate, infecția se extinde mult ca suprafață , poate afecta mai mulți dinți și poate ajunge pe cale sanguină chiar la creier (și pune viață în pericol). Se ajunge la

3. Pierderea dintelui.

Daca dintele nu este inlocuit in scurt timp de la pierderea lui, dinții vecini se vor mobiliza către spațiul rămas prin extracția dintelui afectat - apar dezechilibre ocluzale si dificultati in muscatura

4. Ciobirea dinților atunci când cariile au întindere mai mare

5. Dificultăți de masticație (și deci de nutriție)

Mergi la 6 luni la controlul stomatologic, pentru a te asigura că totul este în ordine. Dacă ai o carie, e bine să o repari cât de repede posibil. Altfel, pe măsură ce caria avansează, cresc proporțional:

• tratamentul acesteia,

• timpul alocat tratamentului,

• disconfortul pacientului

• costurile.

Citește articolul Top 5 lucruri despre carii pentru a vă completa cunostiintele. Și veniți la consult și control.