Top 5 lucruri de stiut despre tratamentul de canal

Durerea de dinți este foarte neplăcută pentru oricare dintre noi. Dacă durerea persistă, este foarte posibil să vorbim despre o carie. Cu cât aceasta nu este tratată la timp, cu atât cresc șansele să fie necesar tratamentul de canal. Iată câteva lucruri pe care trebuie să le știm:

tratament de canal
Nerv dentar integru vs nerv infectat | tratament de canal corect si dinte protejat cu coroana de acoperire

1. Dacă ai o carie dentară pe care nu o tratezi la timp, ea avansează dureros până aproape de nervul dintelui, cauzând inflamația acestuia. Proces ireversibil, care nu poate fi rezolvat decât prin îndepărtarea pulpei dentare infectate din întregul canal radicular și umplerea canalului cu materiale sigilante specifice.

Se întâmplă și ca nervul să moară în interiorul dintelui fără dureri prea mari / sau chiar deloc - în cazul unui accident sau lovituri mai puternice ale dintelui; sau o carie mai veche care a evoluat încet și prea puțin zgomotos. Soluția de tratament este reprezentată tot de tratamentul endodontic.

2. Atunci când cariile devin prea profunde - apare durerea. Dacă un tratament mai vechi de canal, incorect, dezvoltă o infecție cronică la vârful rădăcinii, o acutizare a acestuia doare. O inflamație cauzează durerea, dar tratamentul de canal întotdeauna o îndepărtează, contrar temerilor și convingerilor pacienților.

3. Se poate întâmpla ca un tratament endodontic să fie incorect - anatomie complicată a dintelui, experiența mai redusă a clinicianului, tratament mai vechi, nerespectarea de către pacient a indicațiilor post tratament. În timp, acesta dezvoltă o infecte cronică la vârful rădăcinii. Dacă la un moment dat infecția se acutizează, trebuie neapărat reintervenit pentru curățare și retratare corectă.

4. Dacă nu se îndepărtează nervul dintelui la timp, apar complicații - durere și infecție. Infecția la rândul ei se poate mări ca zona, afectează osul din jurul dintelui. În căzuți avansate poate declanșa umflătură ,pierderea dintelui, poate migra în vecinătate și în căzurile cele mai complicate poate provoca chiar moartea (septicemie)

5. În momentul în care se pierde nervul dintelui, substanța dentară devine foarte casanta. Sunt șanse mari ca forțele din timpul masticației să se transmită pe o zonă slăbită și să se producă fracturi ale dintelui. De aceea se recomandă acoperirea dintelui cu o coroană care va transmite uniform presiunile asupra dintelui și îl va proteja.

Dacă ai dureri de dinți, mergi la dentist pentru a indentifica sursa durerii. Dacă durerile trec fără tratament, asta nu înseamnă că te-ai vindecat. E posibil ca infecția să fie latentă și să aștepte următorul moment în care va durea și mai tare. Ai grijă de dinții tăi!

Commenting has been turned off.